حلال رنگ ترافیکی چیست

در اینجا ابتدا  به سوال  حلال رنگ ترافیکی چیست  جواب میدهیم و فرق بین حلال رنگ ها را باهم شرح میدهیم.ایا فرق بین حلال رنگ ترافیک و حلال رنگ مخصوص جدولی را میدانید ؟  باید بدانیم که حلال رنگ ترافیکی خیلی قویتر و فرارتر از حلال رنگ های دیگه است. پس از مصرف سریع خشک می شود و درروند تغییر رنگ خط کشی تاثیری نمی گذارد.

حلال رنگ ترافیکی چیست

تولید حلال رنگ ترافیکی

حلال رنگ ترافیکی از ترکیبات مخلفی تولید می شود. که معمولترین ترکیبات ان از زایلن و تولوین و استون (ماده فرار) و ترکیلباتی مانند متانول می باشد و با توجه به خواسته مشتری می توان تغییرات جزئی نیز نمود و ترکیبات ان را کم و زیاد کرد. مثلا اگر کسی بخواه رنگ دیر یا زود خشک شود نیز ترکیبات فرار را می توان اضافه یا کم کرد. این حلال در هوای سرد دیر تر خشک می شود. حلال رنگ کلرو کائوچو که مختص مناطق مرطوب است با رنگ اکریلیک ترموپلاست متفاوت می باشد.

حلال رنگ ترافیکی

به حلال رنگ ترافیکی تینر هم گفته می شود چرا که این نوع مایع یا رقیق کننده برای انواع رنگ با فرمول سنگین کاربرد دارد.و برای رقیق سازی  رنگ سرد ترافیکی اکریلیک ترموپلاست به منظور رسیدن به ویسکوزیته مشخص بکار می رود. و گرانتر از حلال ها یا تینر های معمولی است .در ضمن یاد اور می شود که برای هر نوع رنگ خط کشی با تولید کننده متفاوت تینر مخصوص به خود ان وجود دارد. استفاده از تینر یه شرکت تولیدی برای یک رنگ با فرمول مشخص برای رنگ ترافیکی شرکت ثانوی با فرمول متفاوت اصلا قابل توجیه نیست. و اجازه چنین کاری نداریم. سعی کنید از تینر مخصوص به خود رنگ استفاده کنید و استفاده از بنزین و حلال های دیگه نظیر تینر فوری و  سبب پوسیده شدن رنگ خط کشی و محو شدن ان بعد از اجرا می شود. و تعهد شما برای کارفرما زیر سوال می رود.

حلال رنگ ترافیکی چیست

نکات ایمنی در استفاده از حلال رنگ ترافیکی

  • در هنگام استفاده از محلول حتما دستکش دست بزنید.
  • درصورت تماس با چشم ، چشم ها را با اب سرد بشورید.
  • این محصول غیر قابل خوردن است.
  • این محصول را حتما درفضای باز استفاده کنید .
  • از استنشاق ان برای مدت طولانی پرهیز شود.

حلال رنگ ترافیکی چیست

مشخصات فنی یه نمونه حلال رنگ ترافیکی چیست ؟

شفاف رنگ
مایع حالت فیزیکی
(86صدم)گرم بر سانتی متر مکعب دانسیته
25 +-2 نقطقه اشتعال
بشکه های 220 لیتری و کمتر بسته بندی

انبار داری حلال رنگ ترافیک

  1. اتشگیر بوده و از کار کردن در مجاورت شعله یا حرارت خود داری شود.
  2. قبل از استفاده از تینر حتما برگه ایمنی ان را مطالعه کنید.
  3. اگر دمای محیط خوب باشد تا 12 ماه پس از تولید قابل نگه داری است.
  4. به دور از حرارت و رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید نگه داری شود .

با توجه به این مطالب فهمیدیم که حلال رنگ ترافیکی چیست و نحوه استفاده از رنگ ترافیکی سرد پایه حلال را درک کردیم. درصورتی که سوال یا باهامی دارید اماده مشاوره کاری  شما هستیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما