کاربرد رزین و پیگمنت در رنگ های ترافیکی چیست

ایا با رنگ های ترافیکی اشنایی دارید؟لطفا ایمن رنگ تاپ را همراهی کنید. در اینجا اطلاعات کلی از رنگ های ترافیکی را به شما ارائه می دهیم تا با رنگ های خط کشی اشنا شوید.و بدانیم کاربرد رزین ها و ادتیوها و پیگمنت ها را در رنگ های ترافیکی چیست ؟ تا بتوانید در اجرای ان بهترین کارائی و دوام را از ان بگیرید. در واقع اگر به خصوصیات محصولی اشنایی نداشته باشیم نمی توانیم به نحو احسن ان را اجرا کنیم.

رنگ های ترافیکی چیست

مواد تشکیل دهنده رنگ های ترافیکی چیست؟

مهمترین فرمول اصلی تشکیل دهنده  هر رنگ ترافیکی یا خط کشی رزین است که حدود 30 در صد رنگ را تشکیل می دهدبه واقع هر چه کیفیت ان از هر لحاظ بهتر باشد ،مسلما کارائی رنگ افزایش پیدا می کند و ما به راحتی به ان اعتماد می کنیم. یکی دیگر از  مواد تشکیل دهنده رنگ خط کشی تیتانیوم است که به رنگ سفید است حدود 10 الی 12 درصد رنگ را تشکیل می دهد.رنگ دانه یا پیگمنت هم حدود 10 درصد رنگ خط کشی را تشکیل می دهد. که دومورد اخری را ادتیو یا کامل کننده می نامند. و باقی 50 درصد مواد تشکیل دهنده رنگ را  نیز پر کننده می نامند.

رنگ های ترافیکی چیست

وزن مخصوص رنگ های ترافیکی

رنگ های ترافیکی چیست

رنگ های ترافیکی گرم

رنگ های ترافیکی گرم را ترموپلاستیک و اپوکسی و پلی یورتان و… می نامند. که بوسیله اسپری و اکستروژن و اسکرید اجرا می شود .در روش اسپری بوسیله باد روی سطح پخش می شود.و در روش اکستروژن معمولا در ازاذ راهها با شانه اسفالتی به صورت خط های برجسته اجرا می شود. و در روش اسکرید به صورت مالشی و با دستگاه هافمن المانی و به روش مالشی در محور و کنارهای ازاد راهها  اجرا می شود.

رنگ های ترافیکی چیست

تامین چسبندگی رنگ های ترافیکی و خط کشی

  1. باید سطح روسازی عاری از هر گونه گرد و غبار باشد.
  2. سطح روسازی باید عاری از هرگونه مواد خط کشی قدیمی باشد.
  3. در صورتی که روی خط کشی های قدیمی اجرا می شود .ساز گاری رنگ ها با یکدیگر مشخص باشد.
  4. باید حداقل دوهفته از اجرای اسفالت تازه گذشته باشد تا چسبندگی خوبی صورت پذیرد.
  5. سطح روسازی باید عاری از هر گونه رطوبت باشد.
  6. دمای سطح روسازی در حد استاندارد باشد.

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما