کاربرد و مزایای رنگ اپوکسی غنی از روی +قیمت خرید

خوردگی و زنگ زدگی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که برای انواع سازه های فلزی و فولادی پیش می آید فروش رنگ اپوکسی غنی از روی در ش کت ایمن رنگ تاپ امکان پذیر شد. در واقع یک واکنش شیمیایی غیر قابل پیش بینی است که اثرات غیر مخربی روی سازه های فلزی و تجهیزات و مخازن بوجود می آید که عوامل زیادی در خوردگی دخیل هستند. استفاده از موادی مانند اپوکسی دارای گرد روی می تواند به کمک کند که سطوح فلزی را برای مدت زیادی بدون خوردگی نگه داری کنیم. در واقع به این مواد نگهدارنده فلز از خوردگی رنگ ها و پوشش های پایه زینک دار می گویند.

رنگ اپوکسی غنی از روی

ضخامت رنگ اپوکسی غنی از روی

باید توجه کنیم که وزن مخصوص رنگ اپوکسی غنی از روی بالاست و برای این منظور از نظر وزنی رنگ بیشتری برای آستر باید استفاده کرد. معمولا برای هر متر مربع از 2 کیلوگرم تا 3 کیلوگرم زینک ریچ اپوکسی استفاده می کنند. معمولا ضخامت پیشنهادی رنگ اپوکسی زینک ریچ که بعد از خشک شدن روی سطح فلز باقی می ماند 70 میکرون است. این ضخامت تا 150 میکرون هم قابل اجراست ولی توصیه می کنیم که برای اینکه ضمانت بیشتری داشته باشید از رنگ میانی اپوکسی mio برای ضمانت دهی استفاده کنید ضمانت رنگ اپوکسی میانی که به عنوان رنگ میانی در پوشش های صنعتی استفاده می شود می تواند تا 120 میکرون اجرا شود ناگفته نماند این ضمانت در استاندارد آمریکایی و انگلیسی و ایرانی ممکن است بسته به شرایط فرق کند. ضمانت رنگ اپوکسی رویه معمولا 80 میکرون الی 70 میکرون است.  

رنگ اپوکسی غنی از روی

آستر اپوکسی غنی از روی

همانطور که در بالا گفته شد این گرد روی که داخل رزین اپوکسی استفاده می شود. می تواند تا 87 درصد وزنی رنگ آستر اپوکسی غنی از روی در داخل رنگ استفاده شود. کمترین درصد روی موجود در آستر 10 درصد می تواند باشد که قیمت آستر اپوکسی غنی از روی بت درصد پایین خیلی پایین تر از درصد های دیگر است. درصد خیلی بالای زینک یا روی دلیل بر این نمی شود که یک آستر اپوکسی زینک ریچ تحت هیچ شرایطی خوب جواب بدهد ولی در مجموع درصد زینک بالا برای یک سازه ای که سندبلاست نشده خوب جواب نمی دهد.شاید لازم باشد تا درصد زینک آن را تا 40 درصد کاهش دهیم اپوکسی غنی از روی از زنگ زدگی زود هنگام سازه جلوگیری می کند.

رنگ اپوکسی غنی از روی

مزایای رنگ اپوکسی زینک ریچ

  1.   حفاظت کاتدی برای سطوح فولادی در دوام طولانی مدت و عدم تخریب فلز و یا سازه
  2. افزایش ضخامت پوشش و هر چه ضخامت پوشش لایه روی سطح فلز بیشتر باشد زنگزدگی فلز کمتر می شود و عمر سطح فلزی افزایش می یابد.
  3. به عنوان یه لایه محافظ و فدا شونده خیالمان از بابت زنگزدگی راحت می شود.و تمایل زینک یا روی در ترکیب با اکسیژن بیشتر از آهن است و تا زینک تخریب شود سطوح فلز کمتر آسیب می بیند.
  4. با انواع پوشش های اپوکسی رویه و میانی و رنگ های پلی اورتان سازگار است.
  5. قدرت چسبندگی خوبی به سطح فلز را دارد و به عنوان یک آستر مطمئن  و قابل اطمینان در خدمت یاد می شود.
  6. دوام و ماندگاری بسیار عالی دارد و براحتی از روی سطح فلز جدا نمی شود.
  7. مقاومت در برابر آب و رطوبت و شرجی و مواد شیمیایی دارد.
  8. طبق استاندارد های موجود رنگ اکثر پوشش های صنعتی، از زینک ریچ اپوکسی به عنوان لایه آستر استفاده می شود و این نقش بسیار سازنده رنگ اپوکسی پلی آمید غنی در پوشش ها را نشان می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما