خط کشی با رنگ ترافیکی سرد و گرم

متداول ترین ابزار خط کشی ها، خط کشی با رنگ ترافیکی سرد  و گرم هستند  اما در عین حال  استفاده از چشم گربه ای ها نیز متداول هستند. مطالعات میدانی در امریکا  نشان می دهد که استفاده از خط کشی ها ی با دوام باعث کاهش حدود 11 در صدی تصادفات می شود. مطابق با ایین نامه تجهیزات ترافیکی برای خط کشی های جاده ای می توان از فام های سفید و زرد  قرمز و ابی استفاده کرد. که هریک از انها دارای مفهوم خاصی هستند.

خط کشی با رنگ ترافیکی

خط کشی با رنگ ترافیکی روی اسفالت و مشکلات ان

اجرای رنگ خط کشی روی اسفالت مشکلات عمده ای را شامل می شود که بیشتر به نوع اب و هوا و نحوه ی اجرا و حتی نوع  رزین های موجود در ان بر می گردد. یکی از زیر شاخه های مهم تولید رنگ ترافیکی نحوه ی رزین ساختن است. و دومین مساله تولید کننده رنگ هست و سومین دلیل و مهمترین دلیل نحوه ی اجرای رنگ ترافیکی سرد و گرم و خصوصا رنگ سرد ترافیکی می باشد.در این میان هنوز استاندارد جامعی نداریم  و این مساله باعث شده است که تولید رنگ خط کشی جاده  معابر از سخت ترین تولید ها باشد. به دلیل سرد و گرم شدن  اسفالت و ضریب انبساط حرارتی متفاوت  دو عضو اسفالت و رنگ  و تردد ماشین الات مختلف روی جاده یکی دیگر از مشکلات و بحث های مهم رنگ ماندگاری رنگ مطرح می گردد.

خط کشی با رنگ ترافیکی

فام های موجود خط کشی با رنگ ترافیکی

  • فام اصلی برای خط کشی راههای کشور سفیدمی باشد.
  • فام زرد خطوط عرضی و محوری
  • فام قرمز برای مسیرهایی است که ورود به انها ممنوع است.
  • فام ابی برای مشخص کردن محل پارک افراد معلول است.
  • چشم گربه ای برای تکمیل خطوط حرکت است.

خط کشی با رنگ ترافیکی سرد

استفاده از رنگ های سرد ترافیکی دوجزئی و تک جزئی  برای خط کشی جاده و معابر متداول ترین ان است . و در میان رنگ سرد ترافیکی و رنگ ترافیکی دو جزئی استفاده از رنگ سرد ترافیکی پایه حلال رواج بیشتری دارد. چرا ؟ اولا به دلیل ارزانتر بودن این نوع رنگ و ثانیا به دلیل نبود تجهیزات رنگ گرم و گرانتر تمام شدن انها از رنگ سرد ترافیکی تک جزئی  دوجزئی استفاده می شود. چون اجرای انها با دست راحتتر است. و کارفر ماها بودجه کافی برای این کار ندارند. و بعضی از جاده ها عمر کافی برای اجرای رنگ گرم نیز ندارند.

خط کشی با رنگ ترافیکی

خط کشی با رنگ ترافیکی گرم

هر چند خط کشی با رنگ ترافیکی گرم با هزنیه ی دستگاههای کمیاب گران تمام می شود ولی ارزش ان را دارد که این نمونه رنگ در جاده های کشور خصوصا برای غیر از مکانهایی مانند کوهستانها  که درگیر برف و کولاک و مجبور به برف روبی هستیم، استفاده شود. چرا که در هزینه های اضافی و سالانه جلوگیری می شود. یکی از خصوصیات خوب رنگ های ترافیکی گرم خراب شدن به صورت لایه لایه می باشد . به همین دلیل می توان تا پایان عمر سرویس دهی قابلیت دیدن بسیله رانندگان وجود دارد. و در صورت خرابی قسمتی از رنگ می توان براحتی ان را ترمیم کرد.

خط کشی با رنگ ترافیکی

فروش بهترین رنگ حط کشی سرد و گرم

در صورت تمایل به استفاده از بهترین رنگ برای خط کشی هستید، ما برای رنگ ترافیکی بهترین رنگ ها را برای شما پیشنهاد خواهیم کرد. بعضی از این رنگ ها حاوی مرغبترین رزین های اروپایی هستند. و برندهایی در ایران هم داریم که بهترین رنگ ها ی گرم را تولید می کنند. که قابیلت پیشنهاد به شما دارند. از میان رنگ های سرد توصیه می شود که ارزانترین ا را انتخاب نکنید چرا که ممکن است برای هر کیلو 1000 یا 2000 تومان مجبور به پرداخت جریمه سنگین به کارفرمای خود شوید. و حتی در مواردی ملزم می شوید که دوباره اجرا کنید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما