تینر یا حلال رنگ ترافیکی چیست ونحوه استفاده

حلال رنگ ترافیکی چیست نحوه استفاده از حلال یا تینر رنگ ترافیکی متفاوت را در اینجا شرح می دهیم .در ابتدای امر این سوال مطرح می شود که در خرید تینر رنگ ترافیکی ایا میتوان تینرهای متفاوت را برای یک رنگ استفاده کرد؟ ابتدا می گوییم .مشتریان ابتدا می پرسند که ایا بنزین را می توان به جای تینر  یا رقیق کننده رنگ استفاده کرد؟ ایا تینر رنگ ترافیکی با تینر معمولی فرقی ندارد؟

حلال رنگ ترافیکی چیست

حلال رنگ ترافیکی چیست ؟

در بحث رنگ های ترافیکی که معمولا رنگ های خط کشی سرد  و رنگ های چند جزئی و رنگ های الکیدی کلرو کائوچو از تینر مخصوص رنگ ترافیکی استفاده می شود.مرجع اینکه چه تینری با چه رنگی استفاده شود شرکت های سازنده رنگ است.و ضمن این که مجاز به استفاده ازتینر یک سیستم پوششی برای سیستم پوششی دیگر نیستیم.باید این را هم عرض کنیم که تینر رنگ ترافیکی خیلی متفاوت تر از رنگ های جدولی یا ساختمانی است و قدرت فراری بالاتری دارد. توجه داشته باشید که داخل تینر رنگ ترافیکی الکل استفاده نمیشه و به همین دلیل نمی توانید به جای تینر ترافیکی از تینر های فوری استفاده کنید . چون تینر های فوری به دلیل وجود الکل در انها ارزانتر هستند.

حلال رنگ ترافیکی چیست

 

فرمول تینر ترافیکی و ساختار حلال رنگ ترافیکی

برای تولید تینر رنگ ترافیکی از حلال هایی مانند تولوئن که نسبتاگران هست و استون  و بوتیل گلیکول و MK استفاده می کنند.توجه داشته باشید که این حلال ها نسبتا فرار هستند.  و در اجرا ی رنگ ترافیکی  با دست سریع عمل کنید تا نیاز به رقیق کردن  مجدد رنگ نداشته باشید. چون  برای اینکه غلتک رنگ امیزی براحتی داخل رنگ بچرخد مجددا از تینر برای رقیق سازی استفاده کنید

اگر تینر ترافیکی تمام شد و  خرید مقدور نبود  چیکار کنیم ؟

اگر مجبور شدید و به تینر دسترسی نداشتید می توانید  از بنزین برای رقیق کردن رنگ استفاده کنید . توجه داشته باشید  که بنزین در طولانی مدت رنگ را پوسیده می کند و عمر  بهره برداری رنگ کاهش  می یابد.

تینر رنگ ترافیکی و نحوه استفاده ان

نمی توان تینر رنگ ترموپلاست که با فرمول مشخصی تولید شده است را برای رنگ ترافیکی کلرو کائوچو استفاده کنیم.به چندین دلایل مستند علمی میتوان یاد اور شد که حتی نمی توان تینر رنگ ترافیکی مشخص یه سیستم دریک شرکت سازنده را با تینر رنگ ترافیکی همان سیستم رنگ امیزی جایگزین کرد. معمولا 8 و 10 در صد وزنی رنگ را از تینر یا رقیق کننده استفاده می کنند.و معمولا تا پنج دقیقه بعد از اختلاط باید عملیات خط کشی  و رنگ امیزی انجام گیرد. اگر با دست قراره رنگ امیزی کنید 20 درصد وزنی رنگ تینر خرید کنید . واگر قرار است با دستگاه خط کشی رنگ امیزی کنید 10 درصد وزنی رنگ کافی است .

حلال رنگ ترافیکی چیست

ایا تینر رنگ ترافیکی متفاوت استفاده کنیم؟

به دلایلی مثل هم ناهم خوانی قطبیت یا غیر قطبیت اجزا – جذب انتخابی حلال روی سایر اجزا و بحث قدرت تبخیر وقدرت ماندگاری در فیلم رنگ حتی مجاز به تینر اپوکسی یه شرکت برای رنگ اپوکسی شرکت دیگر نیستیم.و اگر کسانی میفرمایند که این کار را انجام میدهند پاسخ این است که اشتباه میکنند.و اصلا نمی دانند حلال رنگ ترافیکی چیست که بهترین استفاده را از ان ببرند.

حلال رنگ ترافیکی چیست

نکات نحوه استفاده از تینر یا حلال رنگ ترافیکی

  1. قبل از ابن که بدانیم حلال رنگ ترافیکی چیست باید فهمید که برای هر رنگ تینر مخصوص به خود ان وجود دارد.
  2. برای رنگ روغنی تینر روغنی و برای رنگ پایه حلال تینر مخصوص به خود ان وجود دارد.
  3. باید از تینر به اندازه مشخص استفاده شود. تینر زیادی رنگ را خراب می کند.
  4. اگر از پیستوله رنگ پاش استفاده می کنید تا حد کافی رقیق کنید.
  5. از وسایل حفاظتی هنگام کار با تینر استفاده کنید.
  6. مخلوط کردن را به ارامی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید تینر مخلوط شده است.

مشکلات رنگ ترافیکی در استفاده از حلال نامناسب

خیلی از مشکلاتی که در کوتاه مدت و بلند مدت برسر فیلم رنگ ترافیکی می اید غیر از فرمولاسیون نا مناسب و اجرای نامناسب از همین تینر غیر معمول است.متاسفانه به خاطر کم کردن هزینه های اجرا بعضی از پیمانکاران تینر غیر مرتبط استفاده می کنند که کارایی رنگ خط کشی کاهش می یابد.هرچند بدلیل این که تولید رنگ ترافیکی از سخت ترین تولیدات است.هم رزین ساز و رنگ ساز و مجری رنگ خط کشی باید کار را اصولی انجام دهند تا به یک رنگ مورد دلخواه رسید. هرچند استاندارد ثابتی برای رنگ ترافیکی هنوز که هنوزه  وجود ندارد. چون شرایط اب و هوایی خیلی متفاوت می شود.

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما